Handelsbetingelser

Handelsbetingelserne gælder for forbrugeres køb af varer og og digitale ydelser på www.skaberlyst.dk

Siden ejes og drives af:

Skaberlyst v/ Signe Eriksen
CVR-nr. 2862 8528
Nørrebrogade 18B
8000 Aarhus C
Tlf. 24 45 69 09
Mail: signe@skaberlyst.dk

Åbningstider: Mandag – torsdag kl. 9-14

Betaling

Alt i shoppen kan købes med Dankort via quickpay, Paypal, MobilePay, Visa, Mastercard og Discover & American Express via Paypals betalingssystem. MobilePay kan dog ikke anvendes til ratebetaling samt betaling af Synoter-medlemskab.

Det er også muligt at betale med EAN-nummer. Send da en mail til kontakt@skaberlyst.dk

Alle priser er i danske kroner(DKK) inklusiv moms.

Når du handler med Skaberlyst, indgås alle aftaler på dansk.

Ved køb af varer, onlinekurser og tilmelding til live syhold/workshops, trækkes beløbet fra din konto ved bestilling.

Ved Synoter medlemskab trækkes første måneds abonnement ved indmeldelse, og fornys/betales automatisk samme dato hver måned.

Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Skaberlyst gemmer ikke kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre efter dit køb er afsluttet.

Levering

Skaberlyst tilbyder at sende varer til EU-lande, Norge, Færøerne og Schweiz.

Fysiske varer leveres 1-5 hverdage efter din bestilling.

Online-produkter leveres når betalingen er godkendt. Du modtager en mail med link til download af dit produkt eller log-in til det onlinerum, som du har købt adgang til.

Vi sender til den mail, som du har indtastet ved bestilling.

Modtager du ikke en mail fra Skaberlyst indenfor et par minutter, kan mailen være endt i dit spamfilter.

Alle rettigheder til leverede digitale produkter tilhører Skaberlyst.

Ved køb opnås licens til at benytte det købte produkt inden for én husstand.

Produktet er personlig, og må ikke kopieres, videresælges eller på andre måder videredistribueres.

Hvis dine produkter ikke kommer som forventet, eller hvis der opstår problemer med download, bedes du kontakte Skaberlyst på kontakt@skaberlyst.dk

Tjek også gerne vores Q&A på www.skaberlyst.dk, hvor der vil svar på de hyppigste spørgsmål.

Fragt

Online-produkter og kurser tillægges ikke gebyr for fragt, da de leveres via e-mail.

Fysiske varer sendes med GLS eller Post Nord til enten pakkeshop, erhverv eller omdeling til valgt adresse.

Prisen for fragt vil fremgå af indkøbskurven inden betaling.

GLS pakkeshop kr. 45,00

Erhverv kr. 55,00

Omdeling privat kr. 65,00

Fortrydelsesret

Du kan som privat forbruger fortryde dit køb indenfor 14 dage efter du har modtaget produktet.

Har du købt flere varer i en ordre, kan du fortryde købet af én eller flere varer.

Hvis vi ikke kan levere alle varer i en ordre samtidigt, løber fortrydelsesfristen fra du modtager den sidste vare.

Udløber fristen en helligdag, lørdag, søndag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fortrydelsesfristen til den følgende hverdag.

Fortryder du køb af et online-kursus, så undlad at downloade kurset, og kontakt snarest mulig Skaberlyst på signe@skaberlyst.dk

Fortrydes køb af en plads på live-kursus refunderes på følgende vilkår:

-Indtil 2 måneder før kursets afholdelse, refunderes 90% af det fulde beløb.

-Indtil 1 måned for kurset refunderes 50 % af det fulde beløb.

-Fortrydelse 1 måned eller mindre før kurset afholdes refunderes ikke.

-Du er velkommen til selv at finde en anden kursist, der kan tage din plads. Din

indbetaling kan i så fald refunderes, når den nye kursist har indbetalt.

Kontakt da Skaberlyst hurtigst muligt på signe@skaberlyst.dk

Bliver du forhindret i at deltage på et kursus/workshop, så skriv til signe@skaberlyst.dk, da der ofte er venteliste. Måske kan en fra ventelisten overtage din plads.

Undtagelser til fortrydelsesretten

Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.

Der er ikke fortrydelsesret ved køb af produkter, der er klippet efter  mål, eksempelvis stof og vlieseline.

Online-produkter anses som været taget i brug, hvis du enten har downloadet eller logget ind, og refunderes derfor ikke.

Har du valgt at betale for et kursus i rater, skal alle ratebetalinger overholdes.

Live kurser: – overholder du ikke rettidig betaling af rater, forbeholder Skaberlyst sig retten  til at sælge din plads på kurset til anden side.

Online kurser: – overholder du ikke rettidig betaling af rater, mister du adgang til kurset indtil alle rater er betalt.

Sådan fortryder du

Du fortryder et køb hos Skaberlyst ved at give os klar besked om, at du fortryder.

Det gøres ved at sende os en mail med oplysninger om ordrenummer samt at du fortryder købet. Mailen sendes til kontakt@skaberlyst.dk. Du vil modtage en kvittering for modtagelse.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender os en mail inden for 14 dage efter modtagelsen.

Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte at modtage varen, eller ved at undlade at afhente pakken uden samtidig at give Skaberlyst besked om, at du fortryder købet.

Du kan også benytte lovens standardfortrydelsesformular, som du finder https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=160666#Bil3, men det er ikke obligatorisk.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en eller flere varer, skal du sende eller aflevere varen til Skaberlyst, Nørrebrogade 18B, 8000 Aarhus C uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har givet os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb.

Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes til Skaberlyst pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returnering af varen/varerne.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du har fortrudt dit køb, tilbagebetaler vi beløbet uden unødig forsinkelse, og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din besked om fortrydelse.

Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varen/varerne retur eller du har fremsendt dokumentation for, at varen er returneret.

Returneres alle varer i en ordre, tilbagebetaler vi hele beløbet modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke ekstra omkostninger, hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder.

Har du købt flere varer i en samlet ordre, og kun fortryder dele af købet, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostninger.

Vi gennemfører en tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Dvs. via Paypal til den mailadresse, der er tilknyttet ordren/betalingen eller via Quickpays betalingssystem til det kort, du benyttede ved købet.

Det er ikke muligt for os at tilbagebetale via MobilePay. Så har du valgt den betalingsform, bedes du ved fortrydelse oplyse et kontonummer, hvortil beløbet bedes returneret.

Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Varens stand ved returnering og emballage

Du må undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage varen i brug.

Har du taget varen i brug, hæfter du for en eventuel forringelse af varens værdi. Værdiforringelsen fratrækkes det beløb, som du skal have tilbage.

Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.

Har du downloadet/logget ind på en købt online-produkt, betragtes det som værende taget i brug.

Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen. Emballagen må åbnes, men må ikke ødelægges. Hvis emballagen mangler eller er ødelagt, kan det udgøre en værdiforringelse, som du hæfter for.

Varen skal endvidere være forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for varen, indtil vi modtager den. Gem derfor kvittering for indlevering til fragtfirma samt eventuelt track and trace nummer.

Reklamation – hvis der er noget galt med varen

Hvis du har købt en vare, og der er en mangel ved varen – fx. en materiale eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse. Det betyder, at du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet.

Ønsker du at reklamere en vare, bedes du kontakte Skaberlyst på kontakt@skaberlyst.dk

med oplysninger om ordrenummer, telefonnummer og en detaljeret beskrivelse af problemet.

Vi vil herefter kontakte dig med henblik på at finde en løsning.

Synoter Studio medlemsklub

Dit medlemskab fornyes automatisk hver måned. Har du eksempelvis meldt dig ind den 17 i en måned, fornyes dit medlemskab hver måned den 17.

Du kan til enhver tid opsige dit medlemskab af Synoter Studio. Dette gøres ved at stoppe fornyelse af abonnement, når du er logget ind i Synoter Studio.

Medlemskabet betales forud for en måned af gangen. Ved opsigelse af medlemskab returnerer vi ikke indbetaling for igangværende medlems-måned.

Klagemuligheder

Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder:

En klage over en vare eller en tjenesteydelse kan indgives til Center for klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du klager via Klageportalen for Nævnenes Hus :

https://kpo.naevneneshus.dk

EU-kommisionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage kan indgives her:

http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skl du angive vores e-mailadresse :

signe@skaberlyst.dk

Andre Vilkår

Gavekort til www.skaberlyst.dk er gyldige i 3 år.